Home Zprávy E-shopy čeká od března EET: jak se připravit

E-shopy čeká od března EET: jak se připravit

252
0
SHARE

Elektronická evidence tržeb a její první fáze už začala. Už za dva měsíce přijde další fáze, která se dotkne i provozovatelů internetových obchodů. Spousta z nich už se připravuje, někteří však vše nechávají na poslední chvíli. Máme pro vás pár odpovědí na otázky, na které se nejvíc ptáte.

 Bude to znamenat práci navíc, když budu off-line?

Ministerstvo financí ve spolupráci s AMSP výrazně zjednodušilo evidenci účtenek při náhlém výpadku internetového připojení. Při přerušení internetu začne živnostník vydávat účtenky v off-line režimu. V tomhle případě se nemusíte obávat žádných sankcí.

Tato novinka přináší po opětovném zprovoznění režimu výrazné zlehčení administrativní zátěže pro obchodníky, jelikož nebude nutné složitě nahrávat do aplikace jednotlivé doklady.

 

EET pro e-shopy – týká se to všech?

Pokud e-shop odešle zboží přepravní společnosti, která platbu za produkt převede obchodu na účet, nebude toto zboží spadat pod elektronickou evidenci tržeb. Stejně jako v případě, pokud se zákazník rozhodne k platbě na účet. Naopak, jestliže odběratel zaplatí výrobek přepravci v hotovosti a ten hotovost předá e-shopu fyzicky, bude nutné evidovat zboží skrze elektronickou evidenci tržeb.

 

„Radši si zajistěte, aby byl váš e-shop na eet napojen včas, my například svým klientům nabízíme tuto službu zcela zdarma,” uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, která pronajímá e-shopová řešení.

 EET

V případě placení na dobírku dle § 18 odst. 2 zákona o evidenci tržeb musí e-shop účtenku vystavit v momentě objednání zboží, respektive, dle bodu 2 se za moment uskutečnění tržby chápe okamžik „vydání příkazu k její realizaci, jestliže tento okamžik nastal dříve”. Pokud nastane situace, že zákazník zboží nepřevezme, uskuteční poplatník storno tak, že eviduje dle § 7 zápornou tržbu. Veškeré transakce bude e-shop provádět skrze svou pokladnu.

Co všechno musíte mít na účtence:

  • fiskální identifikační kód (FIK) nebo podpisový kód (PKP), na základě toho může zákazník ověřit pravost dokladu
  • DIČ
  • značku provozovny, kde zákazník nakoupil
  • název pokladny
  • číslo dokladu
  • přesný čas a datum přijetí tržby či vystavení dokladu
  • celkovou útratu
  • bezpečnostní kód poplatníka (BKP)
  • informaci o evidenci v běžném, respektive zjednodušeném, režimu

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

Seznam-Novinek.cz

InternetPressMedia.cz

PRwebs.cz

MetSo on Facebook
  • 1
    Share