- Reklama -magazín
DomůZprávyTisková zpráva

Tisková zpráva

- Reklama -aktuálně

Tisková zpráva je nástroj, kterým můžete dostat určité události do světa. Aby se tak skutečně stalo, je nutné vědět, jak má vypadat. V první řadě by měla být nanejvýš srozumitelná, výstižná a stručná. A to tak, aby v krátkosti popsala téma, na které chcete upozornit, nebo třeba osobu, kterou chcete představit. Tiskovou zprávou můžete pozvat na tiskovou konferenci, oznámit konání akce, na nějakou akci reagovat nebo naopak nějakou informaci uvést na pravou míru. Tiskovou zprávou nikdy neoznamujeme neaktuální věc, která již proběhla, ale něco, co se aktuálně stalo nebo má stát a není to věcí pravidelnou, tedy běžnou.  Je to Vaše spojení s médii. Pokud ji tedy vydáváte, měli byste si být jistí, že je to něco, co skutečně stojí za sdělení. Že se ona informace má v médiích (zpravodajství nebo novinách) určitě a neprodleně objevit.

Tisková zpráva

Tisková zpráva a její kvalita

Je dobré vědět, že se většina novinářů nebude probírat stránkami textu. Chtěji jednoduchý, ale skutečně výstižný text, který bude mít nanejvíš pár odstavců. Jakmile vypustíte nepodstané nebo sáhodlouhé texty, nikdo se jimi nebude zaobírat, v lepším případě budou výrazně zkráceny, a to většinou od jejich konce.

Pravidla pro tiskové zprávy

Pravidlo tiskové zprávy je následující. Měla by obsahovat:  Titulek – ten musí vystihnout podstatu celé zprávy, dále Hlavičku – ta obsahuje např.. zmíněnou organizaci a kontaktní údaje a tzv. Domicil – tedy datum a místo jejího vydání.

 

Text každé tiskové zprávy má dle pravidel obsahovat odpovědi na otázky: Co? Kdo? Kdy? Kde? Proč?  popřípadě Jak? Když se Vám ihned v prvním odstavci nepodaří na tyto otázky odpovědět je pravděpodobné, že se informace dál ani nedostanou. Musíte v první řadě zaujmout.

 

Pokud zprávu zasíláte e-mailem, v předmětu uveďte název události a datum konání. Samotnou zprávu pošlete jako textový soubor v příloze. V případě, že přikládáte fotografie zašlete soubory, které nejsou určeny pro tisk. Počítejte však s tím, že mohou být později vyžádány v kvalitě, která je pro tisk nezbytná.  

 

Press-news.cz

- Advertisement -magazín
- Reklama -SEO článek

Redakce doporučuje

- Reklama -SEO článek

Další články autora

- Advertisement -magazín

1 komentář